АТЕСТАЦІЯ

Опрацьовуємо нормативні вимоги до атестації

Положення про атестацію

Про проведення атестації педагогічних працівників у  2024/2025 навчальному році

Наказ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ м. Київ ВІД 10 ВЕРЕСНЯ 2024 Р. №1277
Про внесення змін до Положення про атестацію педагогічних працівників (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30 жовтня 2024 року за №1634/42979)

Наказ Міністерства освіти і науки України від 29 серпня 2024 р. №1225 затверджено професійний стандарт “Вчитель закладу загальної середньої освіти”

Базовими документами, що регламентують роботу педагогічного працівника у міжатестаційний період, є:

• Закони України  «Про освіту» , « Про повне загальне середнє освіту »;

• наказ МОН від 09.09.2022 № 805 « Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників » (далі – Положення);

• Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №800 « Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників » (далі – Порядок).

Діяльність педагога у міжатестаційний період має бути спрямована на розвиток та удосконалення загальних та професійних компетентностей для реалізації кожної трудової функції, визначених Професійними стандартами:

•  «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)» ;

Відповідно до ст. 51  Закону України «Про повне загальне середнє освіту»  обов’язковими  напрямами підвищення кваліфікації педагогічних працівників шкіл є:

• робота з учнями з особливими освітніми потребами;

• надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу.

Кількість годин  за кожним із цих напрямів  має становити  не менше 10 %  від загального обсягу підвищення кваліфікації за 5 років.

Відповідно до Порядку педагогічні працівники можуть обрати такі основні напрями підвищення кваліфікації:

• розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій). У разі викладання декількох навчальних предметів педагогічні працівники самостійно обирають послідовність навчання за певними напрямами в межах загального обсягу. закладу освіти. При цьому атестація проводитиметься з того предмета, який викладається за спеціальністю, а присвоєна кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження;

• формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою ст.12  Закону України «Про освіту» ;

• психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки;

• використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій у освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку. ( Типову програму підвищення кваліфікації вчителів з розвитку цифрової компетентності ми розглядали  в цій статті ) ;

• мовленнєва, цифрова, комунікаційна, інклюзивна, емоційно-етична компетентність;

• розвиток управлінської компетентності тощо. Нагадуємо, що  наказом МОН від 16.09.2022 №817  було затверджено відповідну Типову програму для новоназначених директорів та їх заступників.

Крім того, Міністерством освіти і науки було затверджено  Типову програму підвищення кваліфікації вчителів, які впроваджують новий Держстандарт базового середнього освіти .

Прокрутка до верху