-
Фізичний розвиток –
– володіння основними культурно- гігієнічними навичками;
– сформованість основних фізичних якостей і потреби в руховій активності;
– самостійне виконання доступних віку гігієнічних процедур, дотримання елементарних правил здорового способу життя. -
Допитливість, активність –
– інтерес до нового, невідомого у навколишньому світі (світу предметів і речей, світу відносин у своєму внутрішньому світі);
– проявляється в питаннях до дорослого, експериментування;
– здатність самостійно діяти (у повсякденному житті, в різних видах дитячої діяльності)
– у випадках утруднень звертається за допомогою до дорослого;
– бере живу, зацікавлену участь в освітньому процесі. -
Емоційна чуйність –
– реагує на емоції близьких людей і друзів;
– співпереживає персонажам казок, історій, оповідань;
– емоційно реагує на витвори образотворчого мистецтва, музичні і художні твори, світ природи. -
Комунікативна компетентність
– опанував засобами спілкування і способами взаємодії з дорослими і однолітками;
– адекватно використовує вербальні і невербальні засоби спілкування, володіє діалогічною мовою і конструктивними способами взаємодії (домовляється, обмінюється предметами, розподіляє дії при співпраці);
– здатний змінювати стиль спілкування з дорослим або однолітком, залежно від ситуації. -
Поведінкові прояви
– здатність управляти своєю поведінкою і планувати свої дії на основі первинних ціннісних уявлень;
– дотримання елементарних загальноприйнятих норм правил поведінки;
– поведінка переважно визначається немиттєвими бажаннями, а вимогами з боку дорослих і первинними ціннісними уявленнями про те, "що таке добре і що таке погано";
– здатність планувати свої дії, спрямовані на досягнення конкретної мети;
– дотримання правил поведінки на вулиці (дорожні правила), в громадських місцях (транспорті, магазині, театрі та ін.).Інтелектуальний розвиток
-
– здатність вирішувати інтелектуальні і особові завдання (проблеми), адекватні віку;
– застосування самостійно засвоєних знань способів діяльності для вирішення нових завдань (проблем), поставлених як дорослим, так і їм самим;
– залежно від ситуації може перетворювати способи рішення завдань (проблем);
– дитина здатна запропонувати власний задум і утілити його в малюнку, будові, розповіді та ін.Знання про навколишній світ
– первинні уявлення про себе, сім'ю, суспільство, державу, світ і природу; -
– про склад сім'ї, родинні стосунки і взаємозв'язок, розподіл сімейних обов'язків, сімейних традицій;
– про суспільство, його культурні цінності;
– про державу і приналежність до нього;
– про світ.Універсальні передумови навчальної діяльності
– уміння працювати за правилом і за зразком, слухати дорослого і виконувати його інструкції;
– володіння необхідними уміннями і навичками продуктивної діяльності : малюнок фарбами, аплікація, вироби з різних матеріалів і так далі