Як і обіцяли, продовжуємо розмову про тайм-менеджмент і пропонуємо ознайомитися з техніками управління часом.
Матриця Ейзенхауера
«Не всі термінові справи важливі і далеко не всі важливі справи — термінові». Цей принцип лежить в основі методу Дуайту Ейзенхауеру. За допомогою даної техніки можна розподілити справи по їх терміновості і важливості. Таким чином ти відразу ж розумієш, які з них вимагають невідкладного виконання, які можна залишити на потім, а від чого взагалі можна відмовитися. По суті, це квадрат, розділений на 4 частини.
У першому квадраті записуються важливі і термінові справи, які вимагають негайного виконання. Наприклад, це може бути підготовка до контрольної на завтра.
Другий квадрат — це важливі, але не термінові справи. Сенс полягає в тому, щоб у вільний час в спокійному режимі виконувати важливе завдання, на виконання якого ще є час. Так, на початку навчального року ти точно знаєш, які іспити тобі треба буде здавати в школі в кінці року. То ж не варто відкладати справи на потім і похапцем робити те, що можна було виконати заздалегідь не напружуючись і розподіляючи навантаження рівномірно.
У третій квадрат потрапляють не важливі, але дуже термінові справи. Як правило, вони особисто до тебе не мають ніякого відношення. Скажімо, однокласник попросив за нього написати твір. Від таких справ потрібно максимально відмовлятися.
Четвертий квадрат — це не важливі і не термінові справи. Власне, це ті поглиначі часу, які віддаляють тебе від досягнення мети. Тут — ігри в телефоні, сидіння в соціальних мережах, порожні розмови по телефону. Якщо від цих звичок не вдається повністю відмовитися, то мінімізувати витрачати на них час точно варто спробувати.
«Як з’їсти слона»
— спосіб вирішення складного завдання.
Будь-яке велике, складне завдання здається нездійсненним, поки дивишся на нього, як на ціле. Візьмемо ту ж підготовку до іспитів. Вивчити за місяць, наприклад, 8000 питань з ЗНО — дійсно складно. Але якщо розподілити їх вивчення рівномірно протягом року, то вийде, що можна вчити приблизно по 27 питань в день. Погодься, що насправді це нескладно. Тому кожен раз, стикаючись з непростим, складним завданням, порівнюй його зі слоном.
Метод «Жаби».
Стародавня французька приказка говорить: якщо в першу чергу з ранку ви повинні з’їсти живу жабу, розрадою може служити те, що це найгірше, що може трапитися з вами за весь день. Так і з неприємними справами. Чим раніше вони будуть виконані, тим краще для тебе. Тому не замислюючись став їх на перше місце в списку справ. Якщо тобі належить неприємна розмова з класним керівником, почни день саме з неї. Це позбавить тебе від емоційної напруги, страху перед майбутньою подією і дасть прекрасний привід пишатися собою.
Порядок на столі — ключ до порядку в житті
Не дивуйся, але вчасно прибраний робочий стіл може не тільки підвищити твою особисту ефективність, але і сформувати гарну звичку на майбутнє. Ти навіть собі уявити не можеш, наскільки багато часу іноді дорослі витрачають на пошук потрібного документа на захаращеному столі. Привчи себе до чистого робочого місця і в майбутньому це послужить тобі хорошу службу.
І пам’ятай: головне — це те, чого хочеш досягти в житті ти. Став перед собою амбітні цілі, а правильна організація часу тобі в цьому допоможе!