Семінар для вчителів історії

 27 жовтня 2014 року на базі Запорізького навчально-виховного комплексу «Вибір»   пройшов  одноденний навчально-методичний семінар для вчителів історії та суспільних дисциплін в рамках вже відомого в Україні загальноєвропейського проекту "Навчальні матеріали з протидії дискримінації, антисемітизму та ксенофобії", підтримуваного ОБСЄ/БДІПЛ (Бюро демократичних інституцій та прав людини) . На семінарі були присутні 28 вчителів  з усіх  районів м.Запоріжжя, методисти міського та районних  методичних центрів.

 Директор ЗНВК «Вибір», Александрова Вікторія Станіславівна, радо вітала керівників та учасників семінару.

 Після оголошення завдання та мети заняття, вчителі висловили свої очікування а саме: бажання ознайомитися з новими методами і прийомами роботи у розгляданні таких проблемних тем як: «Антисемитизм як парадигма ксенофобії», «Міграція в історії та сьогоденні»; а також бажання безпосередньо самим прийняти участь у вирішенні проблемних питань за допомогою методичних посібників, що були надані для ефективної та більш цікавої роботи.

Керівник Українського центру вивчення історії Голокосту,кандидат історичних наук м. Києва, Анатолій Подольський читаючи лекцію, досить вміло використовував елементи дискусії, що дало можливість учасникам, відчути важливість протидії дискримінації, расизму й антисемітизму, і як саме потрібно підводити свідомість молоді до необхідності боротьби з такими упередженнями.

 Під час семінару вчителі ознайомилися із Навчальними матеріалами, змогли за допомогою вправ попрацювати із зошитами та розглянути можливості використання матеріалів на прикладах, запропонованих тренером. Починаючи заняття Олександра Козорог, вчитель-методист, тренер громадянської освіти, м. Дніпродзержинськ, наголосила на необхідності саме тренінгових прийомів для підвищення ефективності роботи над навчальними матеріалами. Робота в групах, з фотокартками і зображеннями різних людей та ситуацій, яскраво довела всім учасникам наскільки у людей, які дивляться на ідентичне зображення, різний підхід в оцінюванні ситуацій.

Не менш важливим і цікавим був час ознайомлення зі шляхами використання навчальних матеріалів у процесі викладання історії та суспільних дисциплін. Кожен вчитель з захопленням виконував запропоновані завдання для обговорення, роботи з картою, фотографіями та інформаційними повідомленнями і підсвідомо уявляв, як саме буде використовувати ці методи в своїй педагогічній діяльності, поставивши перед собою наступні завдання:

  • Пояснити учням, що таке антисемітизм в історії та сьогоденні;
  • Навчити учнів спростовувати певні упередження щодо євреїв;
  • Навчити учнів розрізняти і протидіяти упередженням в своєму оточенні.

  Під час підбиття підсумків семінару, всі учасники з захопленням ділилися позитивними враженнями, висловлювали подяку організаторам та лекторам семінару. Після завершення семінару кожен з учасників отримав комплект з трьох зошитів та посібника для вчителя і зразок бланку-замовлення навчальних матеріалів, адже кожен з учасників семінару має можливість замовити в Українського центру вивчення історії Голокосту комплекти робочих зошитів на клас.

    Заняття надовго запам’ятається учасникам.